Aktualności / Posted on

Zespół SPOC uruchamia platformę ServiceNow w Atman

W poniedziałek 10.04.2017 wraz z przyjaciółmi z Atmana mieliśmy okazję świętować uruchomienie produkcyjne platformy ServiceNow, w oparciu o którą spółka pracuje od dnia 1 marca 2017 roku.

Projekt wdrożenia ServiceNow zastąpił używane dotychczas (a rozwijane wewnętrznie przez ostatnich kilkanaście lat) rozwiązanie dedykowane obsłudze procesów ITSM. W ramach zakresu projektu prowadzonego przez SPOC wdrożone zostały aplikacje CMDB, Incident Management, Change Management, Service Request, Problem Management, 3 integracje (z zewnętrznym źródłem danych CMDB, bramką SMS oraz Portalem Klienta). Stopień trudności wdrożenia można ocenić chociażby na podstawie skomplikowanej logiki związanej z wyliczaniem usług na podstawie elementów konfiguracji (CI) objętych awarią – do poziomu pojedynczych portów w urządzeniach sieciowych.

Wyzwanie stanowiły również powiadomienia oraz komunikacja z klientami końcowymi Atmana w ramach prowadzonych incydentów czy prac planowanych.

ServiceNow spotkało się z dobrym przyjęciem, o czym może świadczyć zakup dodatkowych licencji Platform Runtime i budowa aplikacji do obsługi systemu zleceń – jeszcze przed pierwszym go-live. Aplikacja ta również wkrótce będzie miała swój start produkcyjny, ale to już temat na osobny Go-live cake.

Cieszymy się z wdrożenia tak elastycznego i nowoczesnego narzędzia. Otwiera ono przed nami ogrom możliwości zarówno w kontekście opomiarowania i ulepszania obecnych procesów, jak i przenoszenia na platformę kolejnych funkcji. Nasi pracownicy pozytywnie ocenili wysokie usability i przyjazność interfejsu, co przełożyło się na szybką adaptację tego systemu w firmie – podkreślił Piotr Jelonek, dyrektor Działu Usług i Telekomunikacji w Atmanie.

Atman to marka handlowa spółki giełdowej ATM S.A., mającej w swym portfelu szereg usług telekomunikacyjnych i centrodanowych, w tym z zakresu przechowywania i bezpieczeństwa danych.

Zespół SPOC uruchamia platformę ServiceNow w Atman