ServiceNow San Diego release – co nowego?

6 czerwca 2022| 3 min|Michał Sadowski - Senior ServiceNow Solution Consultant

Nowa wersja ServiceNow jest już dostępna! Nazwana tym razem na cześć miasta San Diego, niesie za sobą wiele zmian, które rozgrzeją wyobraźnię użytkowników niczym kalifornijskie słońce. Znajdziemy w niej nie tylko ulepszenia już istniejących funkcji, ale też zupełnie nowe produkty i aplikacje. Odmieniony interfejs użytkownika, całkowita automatyzacja danych, platformy low code, przemiana IT Management Business w Strategic Portfolio Management oraz rozwiązania, dedykowane poszczególnym branżom, to tylko niektóre z fascynujących nowości. Jak zawsze przygotowaliśmy dla Was podsumowanie najważniejszych zmian, których cel jest jeden – uczynić Waszą pracę lepszą, szybszą i łatwiejszą. 

New Experience UI (Polaris) 

Twórcy ServiceNow uważnie słuchają opinii swoich użytkowników. Poprzednie wersje krytykowano za niezbyt atrakcyjny wygląd, niezmienny od 2016 roku. Pojawiły się głosy, że jest już przestarzały i odstaje od innych nowoczesnych aplikacji. To poskutkowało diametralnym odświeżeniem interfejsu użytkownika i wprowadzeniem New Experience UI, funkcjonującego też pod nazwą Polaris. Ulepszenia dotyczą nie tylko kolorów, typografii czy wprowadzenia zaokrąglonych krawędzi – w ServiceNow San Diego release cały design stał się nowoczesny i intuicyjny. Co ważne, ta wersja pozwala też na całkowitą personalizację. Użytkownik ma wgląd we wszystkie swoje zadania, aktualne i przeszłe; może je w łatwy sposób przeglądać i dodawać do ulubionych. Aplikacje zbudowane na platformie mają cztery zakładki: All, Favorites, History i Workspaces, a każda z nich wyposażona jest w funkcję filtrowania po danym słowie kluczowym. Ważną zmianą jest też wprowadzenie trybu ciemnego, o który prosiło wielu użytkowników. 

Tutaj możecie przeczytać o poprzednim releasie ServiceNow – Rome

Automation Engine z RPA

Każdy, kto posługuje się ServiceNow, doskonale zna Integration Hub – narzędzie pozwalające na integrację z dowolnym systemem obsługującym interfejs API. W San Diego po raz pierwszy mamy do czynienia z Automation Engine – rozwiązaniem do automatyzacji i integracji, które łączy Integration Hub z całkowicie nowymi możliwościami RPA. RPA, czyli technologia Robotic Process Automation, pełni dziś kluczową rolę w automatyzacji procesów biznesowych – ułatwia je, pozwalając jednocześnie na znaczną oszczędność czasu i kosztów. San Diego Release umożliwia bezproblemową integrację starszych systemów z ServiceNow i pełną automatyzację procesów wykonywanych dotąd manualnie – zajmują się tym tworzone przez system boty, „wirtualni pracownicy”. To nie zmiana, ale prawdziwa rewolucja. 

Low Code – innowacyjne rozwiązania  

Platformy low code i korzystający z nich citizen developers to coraz popularniejsze rozwiązania w IT. Twórcy ServiceNow zdają sobie z tego sprawę – obserwując ścieżkę rozwoju platformy można zauważyć, że to kierunek, w którym konsekwentnie zmierza. Coraz więcej wprowadzanych funkcji to rozwiązania, do korzystania z których nie jest potrzebna wiedza z zakresu programowania. ServiceNow San Diego relase umacnia tę tendencję, oddając użytkownikom do dyspozycji coraz więcej takich rozwiązań i pozwalając na większą swobodę w dostosowaniu ich do swojego biznesu. 

Strategic Portfolio Management 

Funkcjonalność znana wcześniej jako IT Business Management, w San Diego release przechodzi rebranding. Nowa nazwa odzwierciedla charakter wprowadzonej zmiany – w porównaniu z poprzednią wersją, obecna zawiera dużo więcej aplikacji i ułatwia ich lepszą integrację. Pozwala w jednym miejscu zobaczyć cały życia usługi lub aplikacji, od idei aż do realizacji. Na uwagę zasługuje rozbudowana aplikacja Goals Management, na którą ta wersja ServiceNow kładzie duży nacisk. To nie tylko świetne narzędzie dla osób, zajmujących się w przedsiębiorstwie planowaniem strategicznym; przystosowaną do swoich potrzeb przestrzeń otrzymują też Solution Owners. 

ESG management 

ESG management jest zupełnie nowym produktem, a jego wprowadzenie pokazuje, jak ServiceNow skutecznie odpowiada na problemy naszych czasów. Takie kwestie jak zmiana klimatu czy nierówności płciowe wymagają zdecydowanego działania – jest to coraz ważniejsze dla firm i ich inwestorów.  ESG Management pozwala na skuteczne zarządzanie kryteriami ESG (Environmental, Social & Governance), które dotyczą relacji ze środowiskiem, społecznością pracowników, dostawców i klientów oraz stylu zarządzania. Produkt umożliwia ocenę tych kryteriów, ulepszanie ich, monitorowanie i raportowanie. Dzięki niemu w łatwy sposób można zarządzać inicjatywami, procesami i danymi, traktującymi na temat wyżej wymienionych kwestii. 

Industry Specific Solutions  

ServiceNow oferuje wiele wyjątkowych rozwiązań dla firm, działających w konkretnych branżach, takich jak ubezpieczenia, bankowość czy telekomunikacja. Dzięki temu takie obszary jak np. Customer Service Management stają się łatwe w obsłudze jak nigdy przedtem. ServiceNow San Diego release otwiera świat nowych możliwości przede wszystkim dla sektora zdrowotnego, naukowego i finansowego, oferując m.in. rozwiązania w kwestii danych, dotyczących transakcji oraz  wprowadzając dedykowane modele danych. 

 San Diego Release – przygotuj się na upgrade

Dzięki wprowadzeniu nowych, ekscytujących funkcjonalnościom i ulepszeniu już istniejących, ServiceNow San Diego release pozwala użytkownikom osiągnąć zupełnie nowy poziom produktywności. Podsumowując to, co nowego w tej wersji – najbardziej widoczną zmianą jest zmiana interfejsu, New Experience UI zadowoli nawet najbardziej wymagających odbiorców. Wprowadzenie Automation Engine pozwala na pełną automatyzację procesów wcześniej manualnych; IT Business Management zamienia się w Strategic Portfolio Management, a upowszechnienie rozwiązań low-code dowodzi, że są one przyszłością tworzenia aplikacji. ServiceNow San Diego Release wprowadza też nowe produkty takie jak ESG Management czy Industry Specific Solutions, dedykowane konkretnym branżom. Ułatwiają organizacjom usprawnić ich działanie oraz osiągnąć większą innowacyjność. 

Nie czekaj i już teraz odkryj możliwości, jakie otworzy przed Tobą ServiceNow San Diego release. Kolejny release – Tokyo – nadejdzie pod koniec roku. Już teraz przygotuj się do upgrejdu.