Case study volskwagen

Szkolenie ServiceNow dla Volkswagen Group Services

Das Auto Service Center

Spółki Volkswagen Group Services należą do Grupy Volkswagen. Wspierają jej organizację i dostarczają interdyscyplinarnych rozwiązań projektowych. Zakres oferowanych globalnie usług jest bardzo szeroki — obejmuje takie dziedziny jak badania i rozwój, zakupy, logistyka, IT, obsługa klienta czy kontrola jakości. Od momentu powstania w 2001 roku, Volkswagen Group Services rozwija się bardzo dynamicznie. Oddziały firmy działają w kilku lokalizacjach w Niemczech oraz w innych krajach europejskich, takich jak Portugalia.

Główny cel: poszerzenie kompetencji ServiceNow

Decyzja Volkswagen Group Services o udziale w warsztatach była podyktowana chęcią dalszego poznawania Platformy. Firma chciała też dowiedzieć się więcej na temat możliwości automatyzacji procesów w organizacji i wykorzystaniu integracji międzysystemowych podczas realizacji projektów.

Warsztaty

Intensywne szkolenie trwało dwa dni. W tym czasie przedstawiliśmy całościowe spojrzenie na integrację, od wymagań biznesowych po techniczne wdrożenie. Punktem wyjścia było zdefiniowanie wymagań i oczekiwań dotyczących projektów integracji. Następnie zajęliśmy się tematyką związaną z bezpieczeństwem. Na koniec przeszliśmy od teorii do praktyki.

Program szkolenia Basic ServiceNow obejmował następujące zagadnienia:

  • Czym są Integracje? Jaka jest ich wartość?
  • Różne typy Integracji
  • Wzory Integracji
  • Narzędzia Integracji
  • Jak ServiceNow obsługuje Integracje?

Nasza perspektywa:

Adam Bernaś

Nasza przygoda szkoleniowa z VW trwa już od ponad 5 lat. Dla różnych zespołów, głównie on-site i w centrach usług wspólnych, przeprowadzaliśmy szkolenia z SysAdmin, Platform Foundations i Advanced Admin. Kiedy wspominam te inicjatywy, przypomina mi się grono wykwalifikowanych specjalistów, którzy aktywnie uczestniczyli w całym szkoleniu. Miło było współpracować i widzieć efekty wspólnych działań.

Adam Bernaś

Chief Product Officer at SPOC

Chief Product Officer

Program szkolenia z ServiceNow, przeprowadzonego przez SPOC, obejmował:

Najlepsze praktyki dla projektów Integracji:

  • Określenie potrzeb i oczekiwań
  • Rozpoznanie kluczowych person w projektach Integracji
  • Wybór najlepszego Narzędzia do Integracji

…a także:

  • Import danych do ServiceNow z pliku oraz zewnętrznych Serwerów FTP
  • Wiedza, jak pracować z Data Sources, Import Sets i Transform Maps
  • Dyskusja o typach Data Sources
  • Zaplanowany import danych (Scheduled Data Import)
  • Wysokopoziomowy przegląd przepływu e-maili na platformie ServiceNow, w tym Inbound Actions

Korzyści z ServiceNow dla Volkswagen Group Services:

Możliwość automatyzacji procesów z wykorzystaniem Integracji Systemów

Spójność danych i szybki dostęp do nich z poziomu ServiceNow

Budowanie złożonych przepływów pracy z wymianą danych

Zlikwidowanie potrzeby przechowywania danych i zarządzania nimi

Efektywność operacyjna i kosztowa firmy

Bezpieczeństwo i skalowalność

Co powiedział klient?

Szkolenie z ServiceNow było przeprowadzone na wysokim poziomie, zarówno pod względem merytorycznym, jak i organizacyjnym. Prowadzący był bardzo zaangażowany, a wiedzę przekazywał w sposób zrozumiały dla wszystkich uczestników. Bonusem była też przyjazna atmosfera. Z przyjemnością rekomenduję SPOC jako rzetelnego wykonawcę usług szkoleniowych z zakresu technologii ServiceNow.


Agata Szafrańska

IT Project Manager w Volkswagen Group Services Sp. z o. o.