ServiceNow Utah release – co nowego? 5 najlepszych funkcjonalności, które musisz poznać

10 maja 2023| 5 min|Tomasz Machaj, ServiceNow Senior Solution Consultant

Nadszedł moment, na który wszyscy czekali — nowa wersja ServiceNow jest już dostępna. Nazwana tym razem na część Utah, pustynnego stanu w środkowo-zachodniej części USA, jest nośnikiem tego, z czym najbardziej kojarzy się ServiceNow — innowacji. Nowa wersja platformy wprowadza wiele fascynujących funkcjonalności, produktów i funkcji, zaprojektowanych specjalnie po to, by spełniać misję ServiceNow — uczynić Twoją pracę szybszą, łatwiejszą i skuteczniejszą.

W Utah release naprawiono problemy, pojawiające się w poprzednich wersjach, a także znacząco zwiększono wydajność samej platformy. 22 marca 2023 roku, wczesną wiosną, krótko przed tym, jak na wzgórzach Utah rozkwitają lilie sego, uważane za jeden z symboli tego stanu, ServiceNow uczynił wersję Utah ogólnie dostępną dla wszystkich.

Jeśli nie udało Ci się jeszcze zagłębić w świat nowych funkcjonalności, który otwiera przed Tobą ostatni release ServiceNow lub nadal zastanawiasz się, czy zaktualizować Platformę do jej najnowszej wersji, to Twój szczęśliwy dzień. Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy listę najważniejszych funkcji Utah release, które przydadzą się Twojej firmie i uczynią codzienność prostszą, aby pracowało się szybciej i mądrzej. Podobną listę przygotowaliśmy przy poprzednim releasie – San Diego. ServiceNow chce pomagać organizacjom w prowadzeniu działalności i osiąganiu jak najlepszych wyników w trudnych ekonomicznie czasach. Utah release zostało stworzone właśnie z myślą o spełnieniu tych celów.

Przyjrzyjmy się bliżej kluczowym aktualizacjom, wprowadzonym w ServiceNow Utah release.

Workspace Builder

Workspace Builder to zupełnie nowa aplikacja, która pojawia się w Utah release. Jest częścią cenionego i lubionego App Engine Studio. Bez cienia wątpliwości to jedna z najbardziej użytecznych i najważniejszych funkcji w tej wersji.

Workspace Builder wykorzystuje to, z czego ServiceNow jest najbardziej znany — rozwiązania low-code i no-code. Korzystając z ServiceNow, możesz w łatwy sposób tworzyć własne aplikacje. Teraz tak samo proste staje się korzystanie z workspaces – obszarów roboczych. Tworzy się je za pomocą zaledwie jednego kliknięcia.  Jak to zrobić? 

W App Engine Studio do swojej aplikacji możesz dodawać nowe doświadczenia – wybierasz je z szablonów, przygotowanych przez ServiceNow. Worspace, czyli obszar roboczy, to jeden z nich. Używając łatwego i intuicyjnego narzędzia, jakim jest Workspace Builder, możesz tworzyć nowe obszary robocze, zarządzać nimi i wyświetlać ich podgląd. Nie wymaga to umiejętności kodowania – wszystko dzieje się dzięki metodzie “przeciągnij i upuść”. W ten sposób użytkownicy mogą tworzyć panele (dashboards) w sekcji strony głównej, przenosić widżety lub dodawać nowe elementy, takie jak filtry, nagłówki, listy i tak dalej. Możliwa jest również konfiguracja wizualizacji danych poprzez zmianę źródła lub dodanie nowych kryteriów. Użytkownicy mogą również śledzić zapisy i wykorzystanie paneli dzięki Analytics Center.

Kiedy obszar roboczy będzie skończony, a dane gotowe do publikacji, dzięki opcji podglądu możesz podejrzeć, jak będą prezentować się na Platformie.

Oddzwonienie wielokanałowe w Customer Service Management

Kolejną nową i bardzo przydatną funkcją ServiceNow Utah release, o której zdecydowanie warto wspomnieć, jest opcja oddzwonienia wielokanałowego w Customer Service Management . To bardzo pomocne rozwiązanie, które ułatwi życie nie tylko Tobie, ale też Twoim klientom. Dlaczego? Daje możliwość oddzwonienia do klientów w sytuacji, gdy czas oczekiwania na połączenie jest zbyt długi lub wszyscy agenci są zajęci. W rezultacie podnosi poziom satysfakcji klientów, skraca czas obsługi, a także obniża koszty.

Jak to działa? W portalu do Customer Service Management klient zostawia swoje dane — imię i nazwisko, numer telefonu, rodzaj sprawy, z jaką dzwoni, opis i powód, dla którego prosi o telefon. Klienci mogą poprosić o oddzwonienie w czasie, który najbardziej im odpowiada. Może to nastąpić tak szybko, jak to możliwe lub później, w określonym przez nich dniu i czasie. Istnieje ustalony system, wedle którego agenci są przypisywani do oddzwaniania i tego, jak pracują z klientami.

W przypadku integracji z innymi narzędziami (np. Zoomem) istnieje możliwość oddzwonienia za ich pośrednictwem. Z tego powodu to narzędzie jest wielokanałowe.

Istnieje również potężne natywne narzędzie ServiceNow, które sprawi, że ta i wszystkie przyszłe wersje będą płynniejsze i mniej czasochłonne. Nazwa, którą powinieneś zapamiętać, to Automated Test Framework. Dzięki tej aplikacji możesz zautomatyzować zdecydowaną większość testów po stronie backendu, a co za tym idzie zaoszczędzić czas i zachować dobrą ochronę podczas aktualizacji. Brzmi interesująco? Przeczytaj o naszych usługach testowania automatycznego.

Przemysław Girguś, QA ServiceNow Team Lead

Grupowanie zadań w Field Service Management

Grupowanie oznacza segregowanie i gromadzenie zadań, które są do siebie podobne. W Utah release dyspozytorzy zyskują możliwość połączenia zadań w jedną logiczną grupę. Mogą też je śledzić, uruchamiać i aktualizować oraz przypisywać do grup naraz, a nie tylko pojedynczo. Takie rozwiązanie pozwala agentom zaoszczędzić dużo czasu i polepszyć swoją efektywność.

Po zalogowaniu się jako dyspozytor i przejściu do swojego obszaru roboczego, możesz zobaczyć listę wszystkich swoich zadań. Decydując, które z nich zostaną połączone, wybierasz przycisk „Utwórz grupę”. Następnie możesz dodać kolejne zadania lub usunąć już istniejące. Nie ma ograniczeń co do ilości zadań, możesz zmieniać kolejność i grupować je według różnych kryteriów.

W kolejnym kroku zadania z grupy należy przypisać do wybranych agentów, którzy widzą je pojedynczo. Agent skupia się na zadaniach, natomiast dyspozytor zajmuje się całą grupą. Kiedy zadanie jest aktualizowane, dyspozytor jest o tym poinformowany — grupa aktualizuje się automatycznie. W ten sposób można śledzić cały proces wykonywania poszczególnych zadań.

Workforce Optimization dla HR

Współcześnie obserwujemy stale rosnące zapotrzebowanie na aplikacje do zarządzania usługami HR. Workforce Optimization to odpowiedź ServiceNow na ten trend i zupełnie nowa aplikacja, wprowadzona w wersji Utah. To narzędzie dla menadżerów HR, które zapewnia im jedno miejsce do obserwacji, zrozumienia i optymalizacji pracy wykonywanej przez pracowników. W obszarze roboczym można zobaczyć wszystkie sprawy przypisane do zespołu, a także posortować je według statusu, źródła itd. Inne opcje to możliwość przeglądania kalendarza zespołu, sprawdzania i dodawania nowych wydarzeń, zarządzania dyżurami, zatwierdzania zgłoszenia. Można także śledzić zlecenia przypisane członkom zespołu. Workforce Optimization, dzięki platformom do nauki i opcji dodawania nowych umiejętności, umożliwia też zwiększenie potencjału agentów i wyposażenie ich w wiedzę, potrzebną do odniesienia sukcesu.

Dzięki wszystkim tym możliwościom – optymalizacji harmonogramów, przydzielaniu zadań, zarządzaniu czasem składania wniosków i zapewnianiu umiejętności – menadżerowie HR mogą rozwijać działania zespołów, maksymalizować ich produktywność oraz jakość pracy. W ten psosób przedsiębiorstwa mogą działać na najwyższym poziomie i osiągać maksymalne wynik

Utah Release ServiceNow koncentruje się na optymalizacji wydajności organizacji i przyspieszeniu zysków z użytkowania platformy. Dzieje się tak dzięki opracowywaniu coraz większej liczby rozwiązań i funkcji o charakterze low-code / no-code.

Tomasz Machaj, ServiceNow Senior Solution Consultant

Grupowanie ulubionych i filtrowanie wielu menu

I ostatni, ale nie mniej ważny punkt – ServiceNow Utah release wprowadza dwie niewielkie, ale naprawdę przydatne nowe funkcjonalności. Grupowanie ulubionych i filtrowanie wielu menu są już dostępne w interfejsie użytkownika. To drobna zmiana, ale bardzo pomocna. Dzięki niej użytkownicy ServiceNow mogą łatwo znaleźć odpowiednie treści, takie jak aplikacje, moduły i inne rzeczy na platformie. To długo wyczekiwana modyfikacja dla wszystkich, którzy pracują z ServiceNow.

W menu Ulubionych można nie tylko przeglądać ulubione grupy i umieszczać w nich moduły, ale także je edytować. Możesz tworzyć nowe niestandardowe grupy, modyfikować istniejące, zarządzać pozycją i zmieniać kolejność wizualizacji modułów. Jeśli chcesz coś znaleźć, wystarczy to wpisać, a platforma wyszuka tę pozycję w wielu menu. Nie trzeba już przeszukiwać każdego z nich osobno. Otrzymujesz wyniki ze wszystkich menu, do których masz dostęp, dzięki czemu w łatwy sposób możesz znaleźć to, czego szukasz.

Zastanawiasz się jakiego partnera ServiceNow wybrać? Zwróć uwagę na te 10 rzeczy.

Zupgrejduj ServiceNow do wersji Utah

Na fladze stanowej Utah widnieje ul. To symbol pracowitości, działania zespołowego, jedności i społeczności, w której wszyscy ludzie — niczym pszczoły — współpracują, aby stworzyć skuteczny system, a także pomagają sobie i wspierają się wzajemnie. ServiceNow Utah release koresponduje z tymi wartościami – umożliwia budowanie zespołu, udaną współpracę i osiąganie celów, a tym samym stały rozwój Twojej organizacji. To powód, dla którego wersja Utah jest prawdopodobnie najlepszą jak dotąd wersją platformy ServiceNow.

Jeśli chcesz zaktualizować ServiceNow do wersji Utah i odkryć zupełnie nowe możliwości lub dowiedzieć się, jakie korzyści może przynieść Twojej organizacji, nie czekaj i skontaktuj się z nami — Twoim Elitarnym Partnerem ServiceNow. Kolejna wersja – Vancouver – ukaże się w trzecim lub czwartym kwartale tego roku. W 2024 będzie rokiem, upływającym pod hasłem Waszyngton.

Jeśli chcesz pozostać na szczycie, nie czekaj i skorzystaj z nowych produktów i funkcji ServiceNow. Przygotuj się do aktualizacji już teraz.