PEPCO
Wyzwania biznesowe wymagają odpowiedniej technologii. PEPCO wybrało rozwiązania światowego lidera – ServiceNow, które zaimplementuje wiodący partner wdrożeniowy w Polsce – SPOC.
Kiedy stanęliśmy przed wyborem rozwiązania ITSM, braliśmy pod uwagę wiodące na rynku technologie. Niewątpliwą przewagą ServiceNow był fakt, że jest to platforma znacznie wykraczająca poza ITSM. ServiceNow staje się standardem na rynku, korzystają z niego liderzy swoich branż. Dla PEPCO decyzja o wyborze ServiceNow była strategiczna z perspektywy dalszego rozwoju.
– mówi David Ball, CIO Advisor w PEPCO.
Firmy PEPCO nie trzeba nikomu przedstawiać – to jedna z najszybciej rozwijających się sieci handlowych w Europie. Liczy blisko 2000 sklepów w 11 krajach, a z końcem 2020 wkroczy na kolejne 2 rynki. Każdego dnia sklepy PEPCO odwiedza ponad 19 milionów klientów. Sukces ten możliwy jest dzięki zaangażowaniu zespołu liczącego blisko 20 tysięcy pracowników: sklepów, centrów logistycznych oraz centrali. Bez IT nie byłoby to możliwe:
Dynamiczny rozwój jest wyzwaniem dla całej organizacji, procesów, infrastruktury. Z małego zespołu IT staliśmy się krytycznym punktem dla niezakłóconego funkcjonowania całej organizacji – centrali, centrów, a przede wszystkim, sklepów. Naszym celem strategicznym jest zbudowanie zespołu ekspertów i zapewnienie im światowej klasy rozwiązań technologicznych, takich jak scentralizowana platforma do zarządzania usługami IT. Pozwoli nam ona zapewnić najwyższy poziom jakości obsługi dla prawie 20 tysięcy naszych pracowników.
– mówi Richard Russell, CIO w PEPCO.
Dlaczego ServiceNow?
Jako naturalny beneficjent nowego rozwiązania w PEPCO, w wybór odpowiedniej technologii ITSM zaangażowany był przede wszystkim zespół IT Services. Pod uwagę zostały wzięte najpopularniejsze narzędzia ITSM, a decyzja została podjęta w oparciu o demonstrację oprogramowania i jego możliwości zaadresowania konkretnych wymagań biznesowych i technicznych PEPCO – obecnie i w przyszłości.
ServiceNow, to dostępna w chmurze kompleksowa platforma do zarządzania usługami i digitalizacji procesów. Jako światowy lider w obszarze zarządzania usługami IT (IT Service Management), dostarcza także narzędzia do zarządzania operacjami IT (ITOM) oraz zarządzania biznesem IT (ITBM), które poprawiają produktywność w obszarze finansów, kadr oraz realizacji projektów. Platforma zapewnia jednocześnie środowisko do tworzenia dedykowanych aplikacji, odpowiadających na indywidualne potrzeby organizacji, a integrując się z większością powszechnie wykorzystywanych systemów, działa jako ich „łącznik”. Wszystkie te auty w połączeniu z wysoką elastycznością, wypracowały ServiceNow miano „platformy platform”.
Jak i kiedy?
Implementację rozwiązania ServiceNow PEPCO powierzyło firmie SPOC S.A. – partnerowi ServiceNow, od 10 lat świadczącemu kompleksowe usługi w zakresie wdrożeń tej platformy, jej utrzymania i szkoleń.
SPOC to profesjonaliści ServiceNow, cieszący się dużym zaufaniem i bardzo dobrymi rekomendacjami klientów. Przeprowadzili nas sprawnie i proaktywnie przez proces wyboru rozwiązania. Centrala SPOC, podobnie jak PEPCO, mieści się w Poznaniu. Dzięki temu zespół specjalistów mamy „na miejscu”, co ma olbrzymie znaczenie w obliczu dynamiki i ambitnych planach PEPCO.
– dodaje Maura Raniecka, Head of IT Services w PEPCO.
Wdrożenie będzie realizowane w bardzo krótkim czasie, ponieważ zbliża się wysoki sezon sprzedażowy dla PEPCO. Eksperci SPOC doradzą klientowi jak maksymalnie wykorzystać funkcjonalności IT Service Management dostępne w standardzie ServiceNow.
Praca z PEPCO daje dużą satysfakcję. Firma dynamicznie się rozwija, a zespół specjalistów z chęcią podejmuje nowe wyzwania i angażuje się we wdrożenia innowacyjnych technologii. Jesteśmy przekonani, że ServiceNow, jako strategiczna platforma, będzie wspierać PEPCO w dalszym rozwoju.
– podsumowuje Helena Beszterda, Customer Success Manager w SPOC S.A.
Podsumowanie
Z perspektywy PEPCO, największym atutem jest możliwość wykorzystania ServiceNow jako strategicznej platformy wspierającej szeroki zakres procesów, także spoza obszaru ITSM.
W pierwszym etapie projektu dostawca SPOC S.A. skoncentruje się na udostępnieniu pracownikom PEPCO intuicyjnego portalu (także w wersji mobilnej), który będzie służył do zgłaszania potrzeb i problemów z zakresu IT, a dla zespołu IT będzie efektywnym narzędziem do ich płynnej obsługi. Start produkcyjny planowany jest na październik 2020 roku.
Źródło: SPOC S.A.
Jeśli Twoja organizacja również operuje w sektorze retail i jesteś zainteresowany/a optymalizacją procesów – jesteśmy tu by Was wesprzeć.