Home office na zupełnie innym poziomie w globalnej firmie logistycznej

O kliencie

Brytyjska firma oferująca kompleksowe rozwiązania dla łańcucha dostaw. Klient wykorzystuje wysokiej jakości infrastrukturę, nowoczesne obiekty i sprawdzone systemy informatyczne, takie jak ServiceNow, aby spełniać, a nawet przewyższać oczekiwania swoich klientów. Organizacja jest zaangażowana w rozwój pracowników, skupiając się na ciągłej jakości i obsłudze klienta, dostarczając pracownikom możliwości rozwoju umiejętności oraz wsparcia. Aby to dostarczyć, stworzylił Global Human Resources Team (GHR), który wspiera i zachęca do działań na rzecz rozwoju pracowników w każdym zakątku świata, gdzie działa firma.

Główne wyzwanie: dostosowanie się do nowej rzeczywistości

Od wybuchu COVID-19 praca zdalna stała się normą dla większości firm. Problem polegał na tym, jak zapewnić pracownikom potrzebne narzędzia biurowe, takie jak biurka, monitory itp. Klient chciał to zrobić w sposób prosty i produktywny. Jako klient ServiceNow, zdecydował się skorzystać z pomocy doświadczonego partnera, SPOC.

CSM jako rozwiązanie

SPOC zaproponował dwa rozwiązania: wdrożenie App Engine dla pracowników firma lub zarządzanie relacjami z klientem (CSM). Klient ostatecznie wybrał drugą opcję. CSM okazał się optymalny, ponieważ pozwala na szybkie wprowadzenie na rynek, niskie koszty i spełnienie oczekiwań klientów – wszystko to na bazie istniejącej infrastruktury. Ma również świetne zastosowanie we wspieraniu użytkowników zewnętrznych, co w praktyce oznacza separację danych, konfigurację kont i zarządzanie dostępem.

Etapy rozwoju

Dzięki warsztatom możliwe było stworzenie rejestru zadań. Początkowa wizja musiała zostać uproszczona i zredukowana do MVP. Wybór CSM pozwolił na stworzenie dwóch ról – realizatora, odpowiedzialnego za przetwarzanie zamówień i wnioskodawcy, składającego zamówienie.

Realizacja projektu została podzielona na dwie fazy – obie trwające trzy miesiące. W pierwszej fazie, SPOC stworzył działający produkt, a w drugiej – poprawił aspekt wizualny. SPOC zdecydował się rozpocząć od solidnej analizy i warsztatów, które pozwoliły na dalsze dyskusje, prezentując krótką demonstrację CSM.

Roadmapa:

Sprint 1 – uruchomienie CSM, katalogu usług, tworzenie podstawowych kont testowych, oddzielanie zamówień Office In The Box od podstawowej konfiguracji portalu OIAB

Sprint 2 – przepływ pracy, dostosowanie portalu, „ukończenie” procesu

Sprint 3 – integracja z systemem WMS do wysyłania informacji o zamówieniu z ServiceNow i otrzymywania szacowanego czasu dostawy oraz rzeczywistego czasu dostawy z powrotem do ServiceNow

Perspektywa SPOC

Liczę na dalszą współpracę z naszym klientem, ponieważ stworzony przez nas proces jest bardzo innowacyjny, a jest tam jeszcze sporo rzeczy, które możemy dodać. Mam nadzieję, że OIAB będzie nadal się rozwijać.

Piotr Górnikieiwcz

Senior Account Executive at SPOC

Senior Account Executive

Korzyści z ServiceNow

Portal, na którym wnioskodawcy mogą wybierać i zamawiać potrzebne sprzęty do domowego biura.

Logika dla systemu zgłoszeń, kompletna konfiguracja dla nowych klientów oraz automatyzacja w zakresie dodawania osób do różnych grup.

Możliwość dodawania nowych integracji i dodatkowych konfiguracji, takich jak zezwolenia i zatwierdzenia.

Elastyczne dodatkowe funkcjonalności, np. materiały dotyczące zdrowia i bezpieczeństwa dla płynnego wprowadzenia na rynek.

Naprawa istniejących problemów z instancją, np. prawa dostępu administratora lub widżety portalu.

Dodatkowe wsparcie UX.

Co powiedział klient?

Nie sądziliśmy, że uda nam się zrealizować tak ambitny plan. Razem ze SPOC, opracowaliśmy fazy projektu, wymagane elementy i wzmocniliśmy je całkowicie nowymi możliwościami. Na pewno wielką zaletą współpracy jest elastyczne podejście i kompetencje zespołu projektowego – razem tworzymy unikalne rozwiązania.


Reprezentant klienta

European ServiceNow and Service Desk Manager