Wyzwania:
W ramach pilotażowego wdrożenia zajęliśmy się obsługą incydentów i zgłoszeń, związanych z ulepszeniem obszaru ITSM. W projekcie uczestniczyło kilka stron, w tym:
- Pracownicy Gaspol odpowiedzialni za koordynowanie całości, przekazanie wymagań i wsparcie testów akceptacyjnych;
- SHV Energy jako właściciel platformy ServiceNow;
- Accenture jako firma zarządzająca platformą ServiceNow w imieniu SHV,
- Sii jako firma zarządzająca platformą Jira w imieniu Gaspol.
Jak się do tego zabraliśmy?
W trakcie pilotażowego wdrożenia razem z interesariuszami zajęliśmy się bezpośrednią integracją systemów ServiceNow i Jira. Zmiana ta dotyczyła nie tylko formularzy zgłaszania incydentów i zadań, ale też mapowania i logiki przetwarzania danych w trakcie wymiany między systemami. Aby praca przebiegała bez zakłóceń, najpierw zajęliśmy się wyjątkami. Do wsparcia integracji ServiceNow wybraliśmy wtyczkę Integration Hub/Jira Spoke. Na bieżąco modyfikowaliśmy działania, podejmowane przez użytkowników końcowych. Było to częścią usprawnień, przeprowadzanych w trakcie sesji testowych. Efektem projektu pilotażowego było wprowadzenie dwukierunkowej, automatycznej integracji systemów ServiceNow i Jira w założonym obszarze wdrożenia.